Summa sidvisningar

tisdag 20 september 2011

Mormorshallon och amerikanska blåbär

Jag har planterat tre hallonbuskar av typen mormorshallon. På Blomsterlandet kunde man köpa tre plantor med hallon/blåbär för 199 kr, så jag köpte också tre plantor med amerikanska blåbär.
Nu kan jag gå och drömma i vinter, om att jag ska kunna plocka hallon och blåbär i min egen trädgård nästa sommar. Det finns lite mer plats i landet, så jag kommer nog att satsa på en rabarberplanta och en krusbärsbuske senare.

Jag vill så gärna ha en sådan där cottageträdgård eller mormorsträdgård som en del kallar dem. Där ska prunka med blommor, fruktträd och bärbuskar. Man ska kunna gå omkring och känna dofterna och smaka på härligheterna. Nu har jag mest träningsvärk efter att ha rensat ogräs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar